رئیس سازمان فضایی ایران از رونمایی بهزودی ماهواره راداری «راد ۱» خبر داد.
به گزارش قاصدک شرق، حسن سالاریه در پاسخ به پرسشی درباره نخستین ماهواره راداری ساخت ایران اظهار داشت: طراحی و ساخت ماهوارههای راداری در دو خانواده «راد ۱» و «راد ۲» در دست اجراست.
وی افزود: ماهواره «راد ۱» که از نوع سار (SAR) با دقت تفکیک بهتر از ۵۰ متر است، در حال حاضر در مرحله نهایی تجمیع قرار دارد و به زودی رونمایی خواهد شد. همچنین ماهواره «راد ۲» با دقت تصویربرداری بهتر از ۲۰ متر در پژوهشگاه فضایی ایران در حال پیگیری است که رونمایی آن در سالهای آینده انجام میشود.
سالاریه در تشریح قابلیتهای این ماهوارهها گفت: ماهوارههای راداری امکان تصویربرداری در طیفهایی غیر از طیف مرئی را دارند که این توانایی به آنها اجازه میدهد فارغ از شرایط جوی مانند ابری بودن، گرد و غبار یا برف، اقدام به تصویربرداری کنند و قدرت سنجش از دور کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0