تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1404 - 14:30
کد خبر : 13351

جهش ایران در فناوری ارتباطات / برنامه دستیابی به اینترنت ماهواره‌ای

جهش ایران در فناوری ارتباطات / برنامه دستیابی به اینترنت ماهواره‌ای

رئیس سازمان فضایی ایران برنامه و چشم‌انداز کشور برای دستیابی به منظومه‌های ماهواره‌ای اینترنتی (پهن‌باند) را تشریح کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران برنامه و چشم‌انداز کشور برای دستیابی به منظومه‌های ماهواره‌ای اینترنتی (پهن‌باند) را تشریح کرد.

به گزارش قاصدک شرق، حسن سالاریه با اشاره به الزامات ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای در مدار ارتفاع پایین (LEO) برای ارائه خدمات اینترنت پهن‌باند گفت: این پروژه‌ها نیازمند تزریق چند هزار ماهواره در مدار هستند و برخلاف ماهواره‌های ژئو، پوشش ثابتی از یک منطقه ندارند.

وی با تأکید بر جنبه اقتصادی این طرح‌ها افزود: به دلیل ماهیت گردش مداری، موفقیت این منظومه‌ها به وجود یک بازار گسترده بین‌المللی وابسته است. شرکت‌های بزرگ مانند اسپیس‌ایکس نیز سال‌ها برای جذب مشتری تلاش کرده‌اند.

سالاریه استراتژی ایران در این حوزه را «همکاری و مشارکت با توسعه‌دهندگان بین‌المللی» از طریق سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری فنی اعلام کرد و گفت: تمرکز بر همکاری با کشورها و شرکت‌های همسو با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان فضایی در پایان بر نقش بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: با توجه به وابستگی این پروژه‌ها به بازار، بخش خصوصی چابکی بیشتری برای بازاریابی و ایجاد مشارکت‌های بین‌المللی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.