تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1404 - 0:57
کد خبر : 8179

بهره‌برداری از مرحله دوم نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی هرمزگان

بهره‌برداری از مرحله دوم نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی هرمزگان

به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق، در جریان سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان، مرحله دوم نیروگاه برق سیکل ترکیبی کارخانه آلومینیوم المهدی با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به بهره‌برداری رسید. بر این اساس، با افتتاح این مرحله، ظرفیت کل تولید برق نیروگاه به ۳۶۶ مگاوات افزایش یافته است. حمید رجب‌پور، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان در این

به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق، در جریان سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان، مرحله دوم نیروگاه برق سیکل ترکیبی کارخانه آلومینیوم المهدی با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

بر این اساس، با افتتاح این مرحله، ظرفیت کل تولید برق نیروگاه به ۳۶۶ مگاوات افزایش یافته است. حمید رجب‌پور، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان در این مراسم اعلام کرد: “پیش‌بینی می‌شود ظرفیت نهایی این نیروگاه تا دو سال آینده به ۵۴۶ مگاوات برسد.”

وی افزود: “برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری کشور تحویل داده می‌شود و بهره‌برداری از آن علاوه بر تأمین نیازهای انرژی، امکان افزایش تولید کارخانه و توسعه صنایع پایین‌دستی را فراهم می‌کند.”

این نیروگاه که با فناوری سیکل ترکیبی و با سرمایه‌گذاری مشترک گروه مپنا و شرکت آلومینیوم المهدی در حال ساخت است، به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی برای ارتقای زیرساخت‌های انرژی استان هرمزگان شناخته می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.