دریافتی که در سال سوم جنگ شکل گرفت: پایانی برای نبرد متصور نیست

به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق: در سال سوم جنگ تحمیلی، پس از عملیات رمضان، ایران وارد مرحله جدیدی از جنگ شد که نیازمند برنامهریزی بلندمدت، هماهنگی بیشتر بین نیروهای مسلح و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود بود. پس از آزادی خرمشهر، عملیاتهایی مانند مسلمبن عقیل در منطقه سومار و محرم در جبهه دهلران انجام
به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق: در سال سوم جنگ تحمیلی، پس از عملیات رمضان، ایران وارد مرحله جدیدی از جنگ شد که نیازمند برنامهریزی بلندمدت، هماهنگی بیشتر بین نیروهای مسلح و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود بود.

پس از آزادی خرمشهر، عملیاتهایی مانند مسلمبن عقیل در منطقه سومار و محرم در جبهه دهلران انجام شد که اگرچه نتایج محدودی داشتند، اما نشاندهنده عزم ایران برای ادامه جنگ با روشهای جدید بودند. این عملیاتها پایهای برای تغییر نگاه به نحوه اداره جنگ و تقویت همکاری بین ارتش و سپاه شد.

در زمستان همان سال، بحث گشودن جبهه جدیدی در منطقه فاو مطرح شد و شناساییهای اولیه آغاز گردید. در بهار ۶۲ نیز عملیاتهای والفجر مقدماتی، والفجر۱ و والفجر۲ در مناطق مختلف جبهه انجام شد که اگرچه به اهداف کامل نرسیدند، اما تجربیات ارزشمندی در زمینه هماهنگی نیروها و پشتیبانی به دست آمد.

سال سوم جنگ نشان داد که پیروزی نیازمند صبر، برنامهریزی دقیق و تقویت مستمر توان رزمی است. در پایان این سال، برای طرفین درگیر روشن بود که جنگ به زودی پایان نخواهد یافت و آینده آن به استقامت و ابتکار عمل دو طرف وابسته است.

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.








ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0