به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق، محمد جوادی، مخترع جوان بهارستانی با وجود دریافت دعوتنامه از ۲۷ کشور، تصمیم گرفته است در ایران بماند و دانش خود را در خدمت پیشرفت ملی قرار دهد.
این نخبه خودروسازی که دارای چهار اختراع ثبتشده شامل “پمپ باد سرخود ماشین”، “دینام بدون تسمه”، “جک الکتریکی ضدلغزش” و “موتور با سوپاپ برقی بدون تسمه تایم” است، در گفتوگو با قاصدک شرق از تجربیات و چالشهای خود سخن گفت.
جوادی با بیان اینکه انگیزه اصلی او از اختراع، حل مشکلات مردم بوده، اظهار داشت: “هر اختراعی با یک نیاز آغاز میشود. خودم بارها شاهد مشکلات رانندگان در زمان پارهشدن تسمه خودرو بودم و این موضوع، انگیزه اصلی طراحی دینام بدون تسمه شد.”
وی با اشاره به موانع پیش رو، بزرگترین مشکل را “کاهش انگیزه” دانست و گفت: “وقتی امید و انگیزه را از نخبه میگیرند، کار سخت میشود. متأسفانه گاهی سرزنشها و بیعملی مسئولان انگیزه را از جوانان میگیرد.”
این مخترع جوان درباره تصمیم خود برای ماندن در ایران توضیح داد: “از ابتدا با خودم عهد کرده بودم که جایگاه خالی شهدا را خالی نگذارم. میخواهم در کشورم بسازم و تلاش کنم.”
جوادی با انتقاد از حمایتهای ناکافی از نخبگان، خاطرنشان کرد: “بارها رزومه فرستادم، با شرکتهای بزرگ صحبت کردم، اما متأسفانه تجربههای من بیشتر منفی بوده است. برخی سیستمها نخبهها را کنار میزنند چون میترسند روزی جای آنها را بگیرند.”
وی در پایان به جوانان مخترع توصیه کرد: “دنبال وعدههای مسئولان نباشید، خودتان از کارهای کوچک شروع کنید و کمکم خودتان را قوی کنید. مطمئن باشید ماندن در کشور بهتر است؛ حتی اگر سختی داشته باشد.”
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0