رسول کربکندی در خصوص تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال مقابل بلژیک مهمترین دلیل عملکرد خوب تیم ملی و کسب یک امتیاز ارزشمند، آنالیز بسیار خوب کادرفنی از دیدار ایران مقابل نیوزیلند بود. در مسابقه اول ایرادهایی در ساختار دفاعی داشتیم که خیلی خوب توسط کادرفنی دیده و تا بازی با بلژیک اصلاح شد. برابر بلژیک خیلی خوب عمق دفاعمان را پوشش دادیم و کمترین اشتباه را در این منطقه داشتیم.
وی ادامه داد: بازی با بلژیک دو ویژگی مهم داشت، یکی اینکه تیم ما خیلی خوب نسبت به این دیدار وارد زمین شده بود، بازیکنان به لحاظ ذهنی بسیار آماده بودند و تمرکز خیلی خوبی داشتند. از سوی مقابل بلژیک هم آن تیم همیشگی نبود و فاصله زیادی با شرایط ایدهآل گذشتهاش فاصله داشت. پیشبینی کرده بودم که مقابل بلژیک بازی خوبی انجام میدهیم و دیدیم که عالی نتیجه گرفتیم و اگر تجربه بیشتری داشتیم میتوانستیم برنده هم باشیم.
کارشناس فوتبال با تمجید از دروازهبانهای ایران و بلژیک عنوان کرد: کورتوا و بیرانوند در چندین صحنه واکنشهای بسیار عالی داشتند. بیرانوند بار دیگر نشان داد که چرا باید هنوز شماره یک تیم ملی را بر تن کند. نکته دیگری که تیم ملی داشت این بود که طارمی جلوتر و در پست مهاجم نوک بازی کرد و دیدیم که چقدر موثرتر بود. اگر کمی بیشتر تجربه داشتیم میتوانستیم از ۱۰ نفره شدن حریف بهره ببریم و حتی گل هم بزنیم و ۳ امتیاز بازی دوم را کسب کنیم.
کربکندی در خصوص مسابقه آخر با مصر که میتواند زمینهساز صعود تیم ملی را فراهم کند، گفت: سخت است اما اگر همان اتحاد و انسجام دیدار دوم را داشته باشیم قطعا مصر را میبریم چون نماینده آفریقا ضربهپذیرتر از بلژیک است. نباید با این تفکر به زمین برویم که بگوییم حمله کنیم و بازی را ببریم، در حالی که باید حساب شده و با تفکر و تمرکز بالا به میدان برویم. مصر هم تیم خوبی است و ستارههای خوبی دارد و نباید بیگدار به آب بزنیم. باید ۲ دیدار مصر را ببینیم و راههای نزدیک شدن آنها را به دروازه خودمان را ببندیم.









ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0