تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1404 - 21:39
کد خبر : 13088

سه ماهواره ایرانی در قشم چه وضعیتی دارند؟ رصد با حضور وزیر ارتباطات

سه ماهواره ایرانی در قشم چه وضعیتی دارند؟ رصد با حضور وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات از ایستگاه زمینی دریافت تصاویر ماهواره‌ای در قشم بازدید و بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فضایی تاکید کرد.

وزیر ارتباطات از ایستگاه زمینی دریافت تصاویر ماهواره‌ای در قشم بازدید و بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فضایی تاکید کرد.

به گزارش قاصدک شرق، سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان سفر به استان هرمزگان، از مرکز فضایی قشم بازدید نمود. در این بازدید، روند عملیاتی دریافت و پردازش تصاویر ماهواره‌ای و همچنین جزئیات مرتبط با داده‌های سه ماهواره جدید بومی که اخیراً پرتاب شده‌اند، بررسی شد.

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران نیز به صورت تصویری در این جلسه حاضر شد و اقدامات این مرکز را تشریح کرد. وی بر نقش کلیدی مرکز فضایی قشم در پشتیبانی از مأموریت‌های فضایی کشور و مدیریت داده‌های مکانی تاکید نمود.

وزیر ارتباطات در این بازدید بر توسعه زیرساخت‌های فضایی و تقویت ایستگاه‌های زمینی برای ارتقای توان ملی در بهره‌برداری از داده‌های ماهواره‌ای تأکید کرد. وی همچنین هماهنگی بیشتر بین بخش‌های فناوری اطلاعات و فضایی را برای به کارگیری این ظرفیت‌ها در حوزه‌های اقتصادی و علمی ضروری دانست.

پیش از این بازدید، هاشمی با امام جمعه قشم نیز دیدار کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.