پاکستان: در صورت نیاز ظرفیت هستهای خود را در اختیار عربستان قرار میدهیم

به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق، در پی امضای توافقنامه دفاعی جدید بین پاکستان و عربستان سعودی، وزیر دفاع پاکستان با تأیید رسمی قرار گرفتن ریاض تحت چتر بازدارندگی هستهای اسلامآباد، اعلام کرد: «ظرفیتهای هستهای پاکستان در اختیار عربستان قرار خواهد گرفت.» خواجه محمد آصف در مصاحبه با شبکه جئوتیوی تصریح کرد: «توانمندی هستهای پاکستان
به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق، در پی امضای توافقنامه دفاعی جدید بین پاکستان و عربستان سعودی، وزیر دفاع پاکستان با تأیید رسمی قرار گرفتن ریاض تحت چتر بازدارندگی هستهای اسلامآباد، اعلام کرد: «ظرفیتهای هستهای پاکستان در اختیار عربستان قرار خواهد گرفت.»
خواجه محمد آصف در مصاحبه با شبکه جئوتیوی تصریح کرد:
«توانمندی هستهای پاکستان مدتها پیش تثبیت شده و نیروهای ما برای میدان نبرد آموزش دیدهاند. آنچه در اختیار داریم، طبق این توافقنامه در اختیار عربستان سعودی قرار خواهد گرفت.»
مهمترین مفاد توافق:
حمله به هر یک از طرفین، حمله به هر دو کشور تلقی میشود
این نخستین بار است که پاکستان بهصورت علنی از قرار دادن کشوری تحت چتر هستهای خود سخن میگوید
جزئیات دقیق همکاریهای هستهای و دفاعی دو کشور فاش نشده است
تحلیلگران این توافق را پیامی آشکار به رژیم صهیونیستی و نشاندهنده عمق همکاریهای راهبردی بین اسلامآباد و ریاض میدانند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.








ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0