وزیر ارتباطات از ایستگاه زمینی دریافت تصاویر ماهوارهای در قشم بازدید و بر اهمیت توسعه زیرساختهای فضایی تاکید کرد.
به گزارش قاصدک شرق، سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جریان سفر به استان هرمزگان، از مرکز فضایی قشم بازدید نمود. در این بازدید، روند عملیاتی دریافت و پردازش تصاویر ماهوارهای و همچنین جزئیات مرتبط با دادههای سه ماهواره جدید بومی که اخیراً پرتاب شدهاند، بررسی شد.
حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران نیز به صورت تصویری در این جلسه حاضر شد و اقدامات این مرکز را تشریح کرد. وی بر نقش کلیدی مرکز فضایی قشم در پشتیبانی از مأموریتهای فضایی کشور و مدیریت دادههای مکانی تاکید نمود.
وزیر ارتباطات در این بازدید بر توسعه زیرساختهای فضایی و تقویت ایستگاههای زمینی برای ارتقای توان ملی در بهرهبرداری از دادههای ماهوارهای تأکید کرد. وی همچنین هماهنگی بیشتر بین بخشهای فناوری اطلاعات و فضایی را برای به کارگیری این ظرفیتها در حوزههای اقتصادی و علمی ضروری دانست.
پیش از این بازدید، هاشمی با امام جمعه قشم نیز دیدار کرده بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0