تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1404 - 19:32
کد خبر : 7602

پاکستان: در صورت نیاز ظرفیت هسته‌ای خود را در اختیار عربستان قرار می‌دهیم

پاکستان: در صورت نیاز ظرفیت هسته‌ای خود را در اختیار عربستان قرار می‌دهیم

به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق، در پی امضای توافق‌نامه دفاعی جدید بین پاکستان و عربستان سعودی، وزیر دفاع پاکستان با تأیید رسمی قرار گرفتن ریاض تحت چتر بازدارندگی هسته‌ای اسلام‌آباد، اعلام کرد: «ظرفیت‌های هسته‌ای پاکستان در اختیار عربستان قرار خواهد گرفت.» خواجه محمد آصف در مصاحبه با شبکه جئوتی‌وی تصریح کرد: «توانمندی هسته‌ای پاکستان

به نقل از خبرگزاری قاصدک شرق، در پی امضای توافق‌نامه دفاعی جدید بین پاکستان و عربستان سعودی، وزیر دفاع پاکستان با تأیید رسمی قرار گرفتن ریاض تحت چتر بازدارندگی هسته‌ای اسلام‌آباد، اعلام کرد: «ظرفیت‌های هسته‌ای پاکستان در اختیار عربستان قرار خواهد گرفت.»

خواجه محمد آصف در مصاحبه با شبکه جئوتی‌وی تصریح کرد:
«توانمندی هسته‌ای پاکستان مدت‌ها پیش تثبیت شده و نیروهای ما برای میدان نبرد آموزش دیده‌اند. آنچه در اختیار داریم، طبق این توافق‌نامه در اختیار عربستان سعودی قرار خواهد گرفت.»

مهم‌ترین مفاد توافق:

  • حمله به هر یک از طرفین، حمله به هر دو کشور تلقی می‌شود

  • این نخستین بار است که پاکستان به‌صورت علنی از قرار دادن کشوری تحت چتر هسته‌ای خود سخن می‌گوید

  • جزئیات دقیق همکاری‌های هسته‌ای و دفاعی دو کشور فاش نشده است

تحلیلگران این توافق را پیامی آشکار به رژیم صهیونیستی و نشان‌دهنده عمق همکاری‌های راهبردی بین اسلام‌آباد و ریاض می‌دانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.