در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۳۰۰ واحد مسکونی به معلولان و زنان سرپرست خانوار واگذار شده است.
به گزارش قاصدک شرق، محمود حسینآبادی، سرپرست معاونت تأمین و توسعه مسکن سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اقدامات حمایتی این سازمان در حوزه مسکن اعلام کرد: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۴، تعداد ۲۵۵۶ واحد مسکونی به معلولان و ۷۵۳ واحد نیز به زنان سرپرست خانوار و زنان آسیبپذیر واگذار شده است.
وی با بیان اینکه فعالیتهای این معاونت در دو محور اصلی انجام میشود، افزود: نخست ارائه بسته حمایتی شامل کمک هزینه خرید، احداث و بهرهمندی از واحدهای مسکونی در طرحهای حمایتی دولت مانند نهضت ملی مسکن و دوم، پرداخت کمک هزینه اجاره و ودیعه مسکن به صورت قرضالحسنه و بلاعوض است.
حسینآبادی با اشاره به محدودیت منابع مالی، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی مانند بنیاد مسکن، قرارگاه محرومیتزدایی سپاه، وزارت راه و شهرسازی و نهادهای انقلابی و خیریه، سازمان بهزیستی موفق خواهد شد در دهه فجر امسال ۱۴۶۸ واحد مسکونی دیگر را افتتاح کند.
وی در پایان از پیگیری و کسب معافیتهای انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب و نیز معافیتهای پروانه ساختمانی برای مددجویان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۸۰۴۲ نفر در حوزه توانبخشی و ۲۰۱۳ نفر در حوزه سلامت اجتماعی از این معافیتها بهرهمند شدهاند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0