امیر قاسمی، در جریان آغاز بهکار طرح پیمایش گردشگری شهر تهران، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که گردشگری در تهران جریان دارد و برای اثبات این پویایی، منطقه ۱۲ به عنوان اولین منطقه در اجرای این پیمایش مهم و راهبردی انتخاب شده است.
وی ادامه داد:این برنامه که با هدف بازنگری «مسیرهای ۳۰گانه گردشگری تهران» اجرا می شود ، با حضور راهنمایان، مدیران خانههای گردشگری محلات ومناطق پایتخت وعلاقمندان حوزه گردشگری در حال اجراست.
قاسمی با اشاره به بافت تاریخی و تعدد مسیرهای گردشگری در منطقه ۱۲ شهر تهران گفت: این طرح با پیمایش مسیرهای منطقه ۱۲ از روز دوم فروردین آغاز شده است و در روزهای دیگر مناطق دیگر نیز مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به پیشینه درخشان خدمات گردشگری در تهران افزود: فعالیتهای ما ریشه در تجربهای مستمر دارد؛ خدماتی که در سالهای گذشته همزمان با نزدیک شدن نوروز با برپایی ایستگاههای اطلاع رسانی و استقبال، فعالیت سامانه پاسخگویی ۱۳۷ گردشگری، تورهای پیادهگردی، دوچرخهسواری ،جشنواره ها و… در جریان بود، امروز نیز با قوت ادامه دارد.
رئیس ستاد گردشگری شهر تهران به ابعاد تبیینی طرح نیز اشاره کرد و گفت: بررسی مسیرهای تعیینشده تنها به جاذبههای تاریخی محدود نمیشود؛ بازدید از مجموعههای آسیبدیده در جنگ و مستندنگاری آنها بخشی از رسالت جدید ماست. در همین راستا، دور دوم تورهای تخصصی “روایت مقاومت” ویژه اقشار خاص، بهویژه خبرنگاران، برگزار خواهد شد تا اصحاب رسانه از نزدیک شاهد پایداری و جریان زندگی در رگهای شهر باشند.









ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0