طرح مجلس برای کاهش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی + جزئیات

نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای اصلاح قانون بیمههای اجتماعی کارگران ساختمانی و کاهش سن بازنشستگی این قشر خبر داد.
طرح کاهش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی به مجلس رفت
نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای اصلاح قانون بیمههای اجتماعی کارگران ساختمانی و کاهش سن بازنشستگی این قشر خبر داد.
عبدالجلال ایری با اشاره به امضای ۵۸ نفر از نمایندگان برای طرح اصلاح ماده ۱۰ قانون بیمههای اجتماعی کارگران ساختمانی، اظهار داشت که این طرح برای بررسی به کمیسیون شوراها ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون فعلی، کارگران ساختمانی برای بازنشستگی باید ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، این در حالی است که سایر بیمهشدگان تأمین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه میتوانند بازنشسته شوند.
نماینده کردکوی با اشاره به سختی کار کارگران ساختمانی و ابتلای آنان به انواع بیماریها و مشکلات جسمی پس از سالها فعالیت، این تفاوت را ظلمی مضاعف به این قشر زحمتکش دانست.
بر اساس طرح ارائهشده، عبارت «۳۵ سال» در بند دو ماده ۱۰ قانون مذکور به «۳۰ سال» اصلاح خواهد شد تا کارگران ساختمانی نیز مانند سایر بیمهشدگان بتوانند با ۳۰ سال سابقه کار بازنشسته شوند.
برچسب ها :عبدالجلال ایری ، کردکوی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.








ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0